Polityka prywatności

1. Dane Administratora Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Grupa Recykl S. A., z siedzibą Śremie., wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000359357 i posługująca się numerem NIP 7781472682, zwana dalej „Administratorem”. Kontakt z Administratorem w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: sekretariat@recykl.pl

2. Źródło pozyskania danych

Administrator uzyskuje dane osobowe przede wszystkim bezpośrednio od osób, których te dane dotyczą. W innych przypadkach dane mogą zostać pozyskane z dokumentów i danych przekazywanych w toku współpracy, takich jak wizytówki lub stopki e-mail, ze źródeł publicznych, takich jak CEIDG, KRS wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do realizacji umowy lub weryfikacji danych podmiotu gospodarczego.

3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celach świadczenia usług, zgodnych z profilem działalności.

1) W celu wykonania usługi (sprzedaży) i ew. jej uprzedniej wyceny Administrator przetwarza m.in. następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. imię i nazwisko,

b. adres e-mail,

c. numer telefonu,

d. adres zamieszkania,

e. numer zlecenia.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2016 roku Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dziennik Urzędowy UE L 119 z dnia 4 maja 2016 (dalej zwanego RODO), który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy.

2) W celu rozpatrzenia reklamacji Administrator przetwarza m.in. następujące Pani/Pana

a. dane osobowe:

b. imię i nazwisko,

c. adres e-mail,

d. numer telefonu,

e. numer zlecenia,

f. adres zamieszkania,

g. numer rachunku bankowego — jeżeli następuje zwrot pieniędzy.

Podstawą prawną przetwarzania danych we wskazanym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy.

3) W celu przesyłania powiadomień e-mail, kontaktu telefonicznego oraz przesyłania powiadomień SMS dotyczących realizacji zamówienia, zlecenia lub innej usługi świadczonej przez Administratora, Administrator przetwarza następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. imię i nazwisko,

b. adres e-mail (w przypadku kontaktu e-mail),

c. numer telefonu (w przypadku kontaktu telefonicznego lub SMS),

d. numer zamówienia lub zlecenia,

e. funkcja/stanowisko w organizacji.

 

Podstawą prawną przetwarzania danych w powyższym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań zmierzających do jej realizacji, w szczególności w celu informowania o postępie i statusie realizacji świadczenia. W razie pozyskiwania danych osobowych dla celów związanych z wykonaniem konkretnej umowy, Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych w momencie zawierania takiej umowy. Przesyłane wiadomości (e-mail, telefoniczne, SMS) służą wyłącznie prawidłowej obsłudze zamówienia, zlecenia lub innej usługi.

4) W celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, które wynikają np. z przepisów dotyczących rachunkowości oraz podatkowych tj. na przykład: wystawienie faktury, przechowywanie dokumentacji księgowej, Administrator przetwarza m.in. następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. imię i nazwisko,

b. funkcja w organizacji lub stanowisko,

c. firma,

d. adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności, adres do doręczeń lub

e. adres siedziby,

f. NIP,

g. numer zamówienia lub zlecenia,

h. informacje o płatności wraz z ew. numerem rachunku bankowego.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z prawa.

5) W celu tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO, w tym np. rejestru klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO, Administrator przetwarza m.in. następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. imię i nazwisko,

b. adres e-mail,

c. numer telefonu,

d. funkcja w organizacji lub stanowisko,

e. firma,

f. adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności, adres do doręczeń lub adres siedziby,

g. NIP,

h. numer zamówienia lub zlecenia,

i. informacje o płatności wraz z ew. numerem rachunku bankowego.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest zapewnienie zgodności przetwarzania danych z przepisami ochrony danych osobowych i wewnętrznymi regulacjami Administratora w tym zakresie).

6) W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami oraz w celu archiwalnym i dowodowym Administrator może przetwarzać m.in. następujące Pani/Pana dane osobowe:

a) imię i nazwisko, firma,

b) numer telefonu,

c) funkcja w organizacji lub stanowisko,

d) adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności, adres do doręczeń lub

e) adres siedziby,

f) numer zamówienia lub zlecenia,

g) informacje o płatności wraz z ew. numerem rachunku bankowego

h) PESEL lub NIP,

i) adres e-mail,

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób trzecich oraz posiadanie danych osobowych, które pozwolą dowieść pewnych faktów związanych z realizacją usług, np. gdy organ państwowy tego zażąda);

7) W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie internetowej Administratora, Administrator przetwarza następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. data i godzina odwiedzin strony,

b. rodzaj systemu operacyjnego,

c. przybliżona lokalizacja,

d. rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony,

e. czas spędzony na stronie,

f. odwiedzone podstrony,

g. podstrona, gdzie wypełniono formularz kontaktowy.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest poznanie aktywności klientów na stronie internetowej, w celu lepszego dostosowanie oferty do potrzeb klientów).

W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej Administrator przetwarza także informacje tekstowe (informacje dot. cookies zamieszczone zostały odrębnej jednostce redakcyjnej). Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies);

8) W celu administrowania stroną internetową Administrator przetwarza następujące Pani/Pana dane osobowe:

a. adres IP,

b. data i czas serwera,

c. informacje o przeglądarce internetowej,

d. informacje o systemie operacyjnym

— dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do Administratora. Administrowanie stroną internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest administrowanie stroną internetową).

9) W celu umożliwienia zamieszczenia przez Panią/Pana komentarza na stronie internetowej lub skorzystania z formularza kontaktowego, Administrator przetwarza dane osobowe podane przez Panią/Pana w treści komentarza lub formularza (np. imię, adres e-mail) oraz adres IP urządzenia.

Przetwarzanie tych danych odbywa się wyłącznie na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, tj. po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa znajdującego się przy formularzu / miejscu dodawania komentarza, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Brak zaznaczenia zgody uniemożliwia zamieszczenie komentarza lub przesłanie formularza.

W celu zamieszczenia opinii o usługach Administrator przetwarza dane osobowe podane przy wystawianiu opinii (np. imię lub pseudonim) oraz adres IP urządzenia. Przetwarzanie odbywa się po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

10) W celu prowadzenia działań marketingowych, takich jak przesyłanie informacji o produktach, usługach i promocjach oferowanych przez Administratora, Administrator przetwarza następujące Pani/Pana dane osobowe:

imię i nazwisko,

adres e-mail,

numer telefonu,

adres korespondencyjny (jeżeli dotyczy przesyłek materiałów marketingowych),

dane dotyczące zainteresowań i preferencji zakupowych (np. historia zamówień, wyrażone zainteresowanie określonymi produktami),

dane o interakcjach z materiałami marketingowymi (np. otwarcie maili, kliknięcia w linki, udział w kampaniach).

Ponadto w każdej chwili może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu Administrator zaprzestanie przetwarzania w tym celu.

Swoje uprawnienia może Pani/Pan zrealizować poprzez wysłanie maila bezpośrednio do Administratora na adres: sekretariat@recykl.pl.
Podstawą prawną przetwarzania danych w powyższym zakresie jest:

art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgoda osoby, której dane dotyczą, lub

art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu marketingu bezpośredniego wobec klientów.

4. Cookies

Administrator na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez system Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta Administrator.

Cookies spełniają wiele funkcji na stronie internetowej, takich jak:

zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta; służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;

wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie; dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;

stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają; umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach; pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;

utrzymanie stanu sesji — jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki cookies umożliwiają podtrzymanie sesji; oznacza to, że po przejściu na inną podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania ze strony internetowej;

tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.); dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników; w celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny, pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci;

korzystanie z funkcji społecznościowych — na stronie internetowej posiadamy tzw. pixel Facebooka, który umożliwia polubienie naszego fanpage’a w tym serwisie podczas korzystania z witryny; jednak, aby to było możliwe, musimy korzystać z plików cookies dostarczanych przez Facebooka.

Przy pierwszej wizycie na stronie wyświetlana jest informacja o wykorzystywaniu plików cookies oraz możliwość wyboru ich ustawień (wyrażenia zgody, odmowy lub wyboru poszczególnych kategorii). Użytkownik może w każdej chwili zmienić lub wycofać swoją zgodę za pośrednictwem ustawień plików cookies dostępnych na stronie. Niezależnie od tego, może Pani/Pan również zarządzać plikami cookies za pomocą ustawień przeglądarki internetowej, w tym zablokować ich obsługę lub usunąć zapisane pliki.

 

Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.

5. Prawo wycofania zgody

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili może Pani/Pan tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania.

Jeżeli chciałaby/chciałby Pani/Pan cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy:

wysłać mail bezpośrednio Administratorowi na adres sekreatraiat@recykl.pl lub

usunąć zamieszczony komentarz lub zamieszczoną opinię o usługach lub

skierować formularz, drogą mailową lub pocztową, zgodny ze wzorem zatytułowanym „wniosek o realizację”.

Jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Pani/Pana dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

6. Wymóg podania danych osobowych

Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pani/Pana decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby możliwym było spełnienie świadczenia na Pani/Pana rzecz.

Aby zlecić usługę w serwisie, konieczne jest podanie danych niezbędnych, wskazanych w poszczególnym formularzu — bez tego nie jest możliwe zawarcie oraz wykonanie umowy, ani udzielenie odpowiedzi na Pani/Pana pytanie.

Aby mogła/mógł Pani/Pan otrzymać fakturę za usługi, konieczne jest podanie wszystkich danych wymaganych prawem podatkowym, a zatem imienia i nazwiska lub firmy, adresu zamieszkania lub adresu siedziby, NIP — bez tego nie ma możliwości prawidłowego wystawienia faktury.

Aby móc się skontaktować z Panią/Panem telefonicznie w sprawach związanych z realizacją usługi, konieczne jest podanie numeru telefonu — bez tego brak możliwości nawiązania kontaktu telefonicznego.

Jeżeli życzy sobie Pani/Pan otrzymywać powiadomienia smsem o realizacji zlecenia, konieczne jest podanie numeru telefonu — bez tego nie ma możliwości przesyłania wiadomości sms.

7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana za pośrednictwem formularza kontaktowego, nie podlega ocenie przez system informatyczny.

8. Odbiorcy danych osobowych

W swojej działalności Administrator korzysta z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, Pani/Pana dane osobowe są przekazywane współpracującym z Administratorem prawnikom, którzy realizują usługi, firmom obsługującym płatności, firmie księgowej/rachunkowej, firmie hostingowej, firmie odpowiedzialnej za wysyłanie komunikatów sms, ewentualnie także firmie ubezpieczeniowej (gdyby zaszła konieczność naprawienia szkody). Zgodnie z umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartymi z powyżej wymienionymi podmiotami, Administrator wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych. Nadto, może się zdarzyć, że na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu Administrator będzie zmuszony przekazać Pani/Pana dane osobowe również innym podmiotom, publicznym lub prywatnym. Administrator zapewnia, że każdy taki przypadek żądania udostępnienia danych osobowych zostanie szczegółowo przeanalizowany, jeśli to będzie potrzebne dokonując także konsultacji prawnej, aby nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.

Administrator nadmienia także, iż w przypadku konieczności korespondencyjnego świadczenia usługi, w tym dostarczenia/doręczenia dokumentów lub towarów, Administrator korzysta z usług pocztowych lub kurierskich na podstawie odrębnych przepisów.

9. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

Nie przekazujemy danych osobowych do państw trzecich, tj. państw spoza obszaru Unii Europejskiej.

10. Okres przetwarzania danych osobowych

Administrator przechowuje dane osobowe jedynie tak długo, jak jest to niezbędne dla realizacji celu, dla którego dane osobowe zostały zgromadzone, chyba że co innego wynika z przepisów obowiązującego prawa. Ustalając ten okres brane są pod uwagę przepisy prawa, które nakazują administratorom przetwarzać dane osobowe przez określony w tych przepisach czas, okres, który jest niezbędny do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń, okres na jaki udzielana jest zgoda na przetwarzania danych osobowych (w szczególności do cofnięcia takiej zgody).

11. Uprawnienia podmiotów danych

Uprzejmie informujemy, że w granicach przepisów prawa posiada Pani/Pan prawo do:

a. dostępu do swoich danych osobowych;

b. sprostowania danych osobowych;

c. usunięcia danych osobowych;

d. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

e. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

f. przenoszenia danych osobowych.

Administrator respektuje Pani/Pana prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i stara się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu, wobec czego dla ułatwienia składania wszelkich zgłoszeń, udostępnia wzór „wniosku, zawierającego żądanie” pozwalający na dokonanie dowolnego zgłoszenia, przy jego użyciu.

Administrator wskazuje, że przysługujące Pani/Panu uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a tym samym mogą mieć miejsce sytuacje, w których zgodnie z prawem zostanie Pani/Panu odmówione spełnienie żądań, co nastąpi po wnikliwej analizie i wyłącznie w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.

Ponadto w każdej chwili może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu Administrator zaprzestanie przetwarzania w tym celu.

Swoje uprawnienia może Pani/Pan zrealizować poprzez wysłanie maila bezpośrednio Administratorowi na adres sekretariat@recykl.pl.

12. Prawo do wniesienia skargi

Jeżeli uważa Pani/Pan, że Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pani/Pan wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

13. Postanowienia końcowe

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.

Istotne zmiany w Polityce będą sygnalizowane za pomocą dobrze widocznych komunikatów umieszczonych na stronie internetowej.

Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 2025 r.

x
Grupa Recykl

RECYKL O.O. S.A. – pierwszy recykler opon w Polsce i drugi w Europie posiada kluczowy w branży certyfikat ISCC Plus

KONTAKTY

Adres: Chełm, 22-100 Polska, ul. Fabryczna 6

Telefon: +48 532-561-187

Email: smapol@recykl.pl

x

Wysyłka próbki Smapol®

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupa Recykl S.A., z siedzibą Śremie, NIP: 7781472682 umieszczonych w tym formularzu w celu otrzymania próbek, oferty i kontaktu. Podaję swoje dane dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą. Szczegółowe informacje zawarte zostały w Polityce Prywatności